söndag 19 april 2009

Från trappa till Altan

Trappan som nu är på plats får vänta på sin försköning och likaså resten av trapphuset då vädret bjuder in till att börja greja ute. Under påsken när min far var här så började vi med altanen och vi satte då den främre bärlinan och dess plintar och stolpar.

Sedan dess så har jag satt inre bärlinan med plint och stolp samt förankrat 14 balkskor i husväggen. Jag har också måttat in hela altanen och satt upp alla reglar och även hunnit med att lagt 130 cm trall läkt. Allt detta på 2 arbetsdagar. Jag harde hunnit ännu längre idag om det inta var för att skruven tog slut runt 13:30 tiden när väl solen tittade fram.

Imorgon så får jag köpa med skruv och då fortsätter bygget efter det vanliga jobbet såklart.
Tills dess så får ni hålla tillgodo med lite bilder på altanen som för övrigt är 7 * 4,60 = 32,2 m2 stor. Det kommer givetsvis att bli ett krysstaket sedan med 45*70 och en längsgående trappa som nog kommer att göra sitt istället för en rak trappa rakt ut från altanen.



1 kommentar:

  1. Så mycket ni bygger och renoverar, roligt att få se.
    Hanna

    SvaraRadera