torsdag 22 januari 2009

VVS kopplingar

Jag är ingen vvs expert men det har hittils varit rätt så simpelt att koppla på klämringskopplingar på prisolrör. Fick min avsaknade leverans igår från Rinkabyrör där
jag beställt 2 st t-rörs kopplingar 12*10*10. Döm om min förvåning när jag trodde att jag skulle få t-rör med just 12*10*10 anslutningar, endast en var det. Resterande anslutningar var ordinaie 12ór men en förminskning ner till 10mm.

Nu är dock min fråga i detta, hur monterar jag nu detta då? Vanligtsvis så har man stödhylsa och klämring men nu så får man väl knappast dit en klämring, eller?? Stödhylsan går ju att ha men resten?

Vill ju inte att det skall springa läck bara för att man inte kan ha klämringen (om man nu inte kan det vill säga).

Vill gärna ha hjälp med detta om det är något kunnig besökare som kan detta.

2 kommentarer:

  1. Hej, fick inte länka dig på byggahus.se
    Man fick bara ha en blogg där!

    Prova att starta en där, där finns nog mycket hjälp att få!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tittade in här och ser att ni har mycket att göra, men blir säkert bra:) Vet sj hur det är vi renoverar också, titta gärna in på våran blogg.
    www.marbogarden.blogspot.com

    SvaraRadera